hubungi saya :01139593915

hubungi saya :01139593915
#RAWATAN URUTAN TRADISIONAL/BEKAM-Ingin bertanya boleh hubungi saya 01139593915

Monday 4 August 2014

GLA vs EPO dipasaran




Kalau kat ofis tu selalu tengok budak Chinese makan supplement, mereka memang mementingkan kesihatan. Kita yang melayu ni je xberapa nak kisah, dah dapat penyakit baru sibuk nak telan ubat…Tekanan hidup juga salah satu penyumbang kepada penyakit tersebut dan banyak kita dengar stress ni juga boleh cepat kena strok.. Alhamdulillah dapat kesedaran awal untuk mengambil langkah pencegahan. Dari situ saya tau EPO atau Evening Primrose Oil ni baik untuk kesihatan wanita dan selepas tu juga saya membeli dan makan untuk langkah awal penjagaan kesihatan saya.

Bila dah kenal SHAKLEE pula baru saya tau bahawa GLA Complex SHAKLEE ni lagi bagus dari kebanyakkan GLA yang tersedia di pasaran yang hanya di hasilkan dari EPO sahaja. Berbeza dengan GLA Shaklee, ia diekstrak dari Borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang di tanam secara organik dikawasan Saskatchewan.

Setiap kapsul mengandungi lebih 300 mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

Kesegaran dan keberkesanannya terperlihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu.


Ia membantu merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

  • Membantu melambatkan menopaus
  • GLA membantu memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing
  • GLA membantu menentang kanser, dengan meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser
  • Ia mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap.
  • Ia membantu meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis
  • Membantu merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua
  • Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi
  • Membantu melangsingkan dan menghalang penambahan berat badan – di ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper
  • Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, dan mengelak masalah jantung
  • Memperbaiki rambut kering dan rambut gugur
  • Memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif


Ramai yang beranggapan, bahawa GLA cuma di ambil oleh wanita.

Sebenarnya, supplemen GLA asid linoleik yang sama penting seperti asid amino yang tidak boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh kita

Ia cuma boleh di dapati dari sumber makanan

Sangat penting untuk kanak-kanak, remaja, golongan dewasa, bagi wanita selepas menopaus dan andropause (bagi lelaki)

________________________________________________________________

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment