hubungi saya :01139593915

hubungi saya :01139593915
#RAWATAN URUTAN TRADISIONAL/BEKAM-Ingin bertanya boleh hubungi saya 01139593915

Tuesday 14 January 2014

Anda mempunyai sakit sendi?

Jangan risau BT percaya u all semua mesti nak tahu apa itu yang di katan sendi..

Ok Bt memag suka share dengan U all ...

Mari kita sama2 Mengenal Sendi

Sistim muskuloskeletal pada manusia terdiri dari tulang, otot dan persendian (dibantu oleh tendon, ligamen dan tulang rawan). Sistem ini memungkinkan U all untuk duduk, berdiri, berjalan atau melakukan kegiatan lainnya dalam kehidupan sehari-hari. Selain sebagai penunjang dan pembentuk tubuh, tulang juga berfungsi sebagai pelindung organ dalam. Tempat pertemuan 2 tulang adalah persendian, yang berperan dalam mempertahankan kelenturan kerangka tubuh. Tanpa persendian, U all tidak mungkin mampu melakukan berbagai gerakan. Sedangkan yang berfungsi menarik tulang pada saat u all bergerak adalah otot, yang merupakan jaringan elastik yang kuat.
Ada 3 jenis persendian yang dibedakan berdasarkan jangkauan gerakan yang dimiliki:
  • Persendian Fibrosa, yaitu persendian yang tidak dapat digerakkan, dimana letak tulang-tulangnya sangat berdekatan dan hanya dipisahkan oleh selapis jaringan ikat fibrosa, contohnya sutura di antara tulang-tulang tengkorak.
  • Persendian Kartilagenosa, yaitu persendian yang gerakannya terbatas, dimana tulang-tulangnya dihubungkan oleh tulang rawan hialin, contohnya tulang iga.
  • Persendian Sinovial, yaitu persendian yang gerakannya bebas, merupakan bagian terbesar dari persendian pada tubuh orang dewasa, contohnya sendi bahu dan panggul, sikut dan lutut, sendi pada tulang-tulang jari tangan dan kaki, pergelangan tangan dan kaki.

U all Sendi juga...

Persendian yang dihubungkan oleh jaringan tulang rawan sehingga memungkinkan terjadinya sedikit gerakan
  • Sindesmosis: Tulang dihubungkan oleh jaringan ikat serabut dan ligamen. Contoh:persendian antara fibula dan tibia.
  • Simfisis: Tulang dihubungkan oleh jaringan tulang rawan yang berbentuk seperi cakram. Contoh: hubungan antara ruas-ruas tulang belakang.
Alhamdulillah selepas 5 hari mengambil Advance Joint Health Tablet (2 biji) + osteomatrix (4 biji) sebelum tidur...

Malah Shaklee juga melaporkan  yang pengguna dah bole rasa kesan seawal 5hari selepas mengambil Joint tablet.. belikan samada utk diri sendiri atau utk parents yg sering mengadu sakit2 sendi...U all pun boleh cuba ok
Alhamdulillah selepas 5 hari mengambil Advance Joint Health Tablet hanya mengamalkan   (2 biji) + osteomatrix (4 biji) sebelum tidur saja ...U all ..malah Shaklee juga claim yang pengguna dah boleh  rasa kesan seawal 5hari selepas mengambil Joint tablet.. U all boleh  belikan samada utk diri sendiri atau utk parents yg sering mengadu sakit2 sendi...U all sekeluarga jadi lebih sihat ....Insyallah...amin





No comments:

Post a Comment