hubungi saya :01139593915

hubungi saya :01139593915
#RAWATAN URUTAN TRADISIONAL/BEKAM-Ingin bertanya boleh hubungi saya 01139593915

Thursday 23 January 2014

Set Kesuburan


Tips cepat hamil untuk dapatkan zuriat

BT masa mula2 kawin 2 tahun berbulan madu ...saat pahit bila di sindir bila nak dapat anak..jiran sebelah yang keduri bulan lepas pun dah ada zuriat.....Hati sanubari pasti terusik setiap kali kawan-kawan atau saudara mara menerima cahaya mata baru. BT terus berusaha...dan buat sembahyang hajat mohon dengan tuhan dan kini BT ada 4 orang anak..





SET KESUBURAN.
 Penting untuk U all tahu....


Comelkan U all...minti ini yang u all idam2 kan..dulu BT pun merasainya..

  1. Ketidaksuburan adalah keadaan yang mana seorang wanita gagal hamil selepas melakukan persetubuhan tanpa sebarang alat pelindung (protection), walaupun semasa ovulasi dalam tempoh setahun atau lebih, dan ketidakmampuan seorang wanita untuk meneruskan kehamilan hingga cukup bulan (keguguran).
  2. Jangan pandang sebelah mata isu kegagalan mendapatkan cahaya mata ini. Anak adalah harta paling berharga dan pengikat kasih suami isteri. Kegagalan mendapatkan cahaya mata mungkin membawa makan hati pasangan malah lebih serius jika membawa kepada penceraian.
  3. Tidak subur biasanya ditujukan kepada wanita. Betulkah? Jawapannya adalah Tidak! Kerana 40% dari kes ketidaksuburan dilaporkan berpunca dari wanita.Mengejutkan kerana 40% kes berpunca cari lelaki! Manakala 20% lagi adalah kedua-dua pasangan tersebut.

  Kesimpulan nya....

Kesimpulannya ketidaksuburan bukan sahaja digalas dibahu wanita sahaja, tetapi juga melibatkan lelaki walaupun tidak dinafikan lelaki susah untuk mengakuinya.

Selain itu pasangan suami isteri digalakkan mengamal gaya hidup sihat dan tips yang boleh membantu proses kehamilan. Jom baca tips cepat hamil di bawah ini.

Terdapat 6 tips cepat hamil telah teruji dengan baik yang layak dan boleh untuk u all antaranya yang boleh di  pertimbangkan:
 
1-Rancanglah Waktu Hubungan Anda 

Salah satu tips terpenting untuk cepat hamil adalah dengan merancang waktu untuk melakukan hubungan dengan pasangan. Sperma dapat hidup selama maximum 5 hari di dalam rahim. Kerana itu untuk meningkatkan kebarangkalian terjadinya kehamilan, lakukan hubungan 2 hari sebelum masa ovulasi/ keluarnya sel telur.

2-Untuk mengetahui bila terjadinya ovulasi, ada beberapa cara yang dapat digunakan:

 
- sistem calender
- suhu tubuh basal /Body Temperature
- Pengeluaran cecair lendir serviks
- dan yang terbaru, strip penguji masa subur (biasanya dapat dibeli di farmasi terdekat)


3-Berhenti Merokok dan Minuman Beralkohol 

 
Berdasarkan kajian yang dikeluarkan oleh ESHRE (Human Reproduction & Embryology) di Barcelona, minuman beralkohol dapat menurunkan kebarangkalian wanita untuk cepat hamil secara normal sebanyak 44%, dan 28% untuk wanita yang merokok. Bahkan merokok bukan sahaja menurunkan peratusan untuk hamil, malah ianya akan meningkatkan risiko kepada janin yang dikandungkan.
 
4-Ambillah Vitamin 

Untuk cepat hamil, ambillah vitamin secara konsisten dan disertakan dengan jenis-jenis makanan yang mengandungi zat-zat yang sangat-sangat diperlukan untuk kesuburan. Dan kedua-duanya harus amalkan….Anda dan juga pasangan anda. Antara contoh vitamin yang menggalakkan kesuburan ialah:-

Vitamin C – dipercayai dapat meningkatkan kualiti sperma.
Vitamin E - dapat meningkatkan kesuburan para suami dan isteri.

Dan wanita yang mengamalkan pengambilan asid folik, akan meningkatkan lagi kebarangkalian untuk cepat hamil berbanding mereka yang tidak mengambilnya. Asid folik juga berperanan penting dalam pembentukan otak janin di dalam kandungan kelak..

Bagi anda yang sedang dalam usaha untuk cepat hamil, ambillah vitamin anda bermula daripada sekarang. Saya ada menyediakan set untuk preggy moms yang mengandungi vitalea (multivitamin yang lengkap dengan iron, b complex yang lengkap dengan asid folik, vitamin C dan juga kalsium).

BT nak konsikan set kesuburan ni pada U all...mana tau dapat membantu u all juga...







Set Kesuburan Suami dan Isteri

Di sini BT ingin kongsi bersama U all juga....

Sewaktu bersama dengan suami u all mestilah kena tahu ...................

5-Pilihlah  Posisi


Ini amat pebting U all Posisi  yang Tepat ketika Berhubungan Untuk pasangan yang sangat mendambakan kehadiran cahaya mata, missionary adalah posisi yang paling disarankan untuk cepat hamil. Posisi ini memungkinkan penetrasi yang cukup dalam sehingga rahim dapat menyimpan sperma untuk waktu yang lebih lama. Dan….sebaiknya hindari posisi woman on top, kerana akan mengurangkan kemungkinan rahim untuk menyimpan sperma..

6-Kawal Berat Badan Anda Berat badan 


Amat penting berat badan yang normal atau seimbang dapat meningkatkan peluang terjadinya kehamilan. Sering kita dengar sebahagian besar pasangan yang memiliki masalah dengan berat badan, umumnya juga akan menghadapi masalah untuk cepat hamil. Ini kerana, berat badan berlebihan akan membawa pengaruh yang kurang baik bagi kesuburan anda. Jadi, usahakanlah untuk mencapai berat badan yang ideal terlebih dulu untuk meningkatkan peluang anda untuk cepat hamil. Anda boleh cuba Mini Budjet Slimming Set yang saya sediakan..tapi tak semestinya berbadan besar tak boleh ada anak..contoh habby BT...nah!! dah empat..yang penting klorestrol dalam badan kena jaga yerk u all...


Nak lagi info ....boleh pm BT atau call jer or emel apa yang anda ingin tahu ..BT boleh kongsi dengan U all...

No comments:

Post a Comment